Pillars of time
Kunstenaar Piotr Bies
Pillars of time bestaat uit meer dan 30 kolommen bestaande uit aarde, humus, gras en takken. De hoogte van iedere kolom is ongeveer 175 cm hoog, de gemiddelde lengte van een volwassen man. Omdat de elementen zo zijn gemaakt dat ze niet weer en wind bestendig zijn zullen ze na verloop van tijd eroderen en verdwijnen. Door de invloed van de natuur (wind, zon, regen en temperatuur) eroderen de pillars. De vormen veranderen in kleine ruïnes, keren terug tot de elementen waaruit ze zijn samengesteld. Het is een metafoor voor ons eigen leven.
Pillars of time bestaat uit meer dan 30 kolommen bestaande uit aarde, humus, gras en takken. De hoogte van iedere kolom is ongeveer 175 cm hoog, de gemiddelde lengte van een volwassen man. Omdat de elementen zo zijn gemaakt dat ze niet weer en wind bestendig zijn zullen ze na verloop van tijd eroderen en verdwijnen. Door de invloed van de natuur (wind, zon, regen en temperatuur) eroderen de pillars. De vormen veranderen in kleine ruïnes, keren terug tot de elementen waaruit ze zijn samengesteld. Het is een metafoor voor ons eigen leven.
Pillars of time
Kunstenaar Piotr Bies
Pillars of time bestaat uit meer dan 30 kolommen bestaande uit aarde, humus, gras en takken. De hoogte van iedere kolom is ongeveer 175 cm hoog, de gemiddelde lengte van een volwassen man. Omdat de elementen zo zijn gemaakt dat ze niet weer en wind bestendig zijn zullen ze na verloop van tijd eroderen en verdwijnen. Door de invloed van de natuur (wind, zon, regen en temperatuur) eroderen de pillars. De vormen veranderen in kleine ruïnes, keren terug tot de elementen waaruit ze zijn samengesteld. Het is een metafoor voor ons eigen leven.
Pillars of time bestaat uit meer dan 30 kolommen bestaande uit aarde, humus, gras en takken. De hoogte van iedere kolom is ongeveer 175 cm hoog, de gemiddelde lengte van een volwassen man. Omdat de elementen zo zijn gemaakt dat ze niet weer en wind bestendig zijn zullen ze na verloop van tijd eroderen en verdwijnen. Door de invloed van de natuur (wind, zon, regen en temperatuur) eroderen de pillars. De vormen veranderen in kleine ruïnes, keren terug tot de elementen waaruit ze zijn samengesteld. Het is een metafoor voor ons eigen leven.
Pillars of time
Kunstenaar Piotr Bies
Pillars of time bestaat uit meer dan 30 kolommen bestaande uit aarde, humus, gras en takken. De hoogte van iedere kolom is ongeveer 175 cm hoog, de gemiddelde lengte van een volwassen man. Omdat de elementen zo zijn gemaakt dat ze niet weer en wind bestendig zijn zullen ze na verloop van tijd eroderen en verdwijnen. Door de invloed van de natuur (wind, zon, regen en temperatuur) eroderen de pillars. De vormen veranderen in kleine ruïnes, keren terug tot de elementen waaruit ze zijn samengesteld. Het is een metafoor voor ons eigen leven.
Pillars of time bestaat uit meer dan 30 kolommen bestaande uit aarde, humus, gras en takken. De hoogte van iedere kolom is ongeveer 175 cm hoog, de gemiddelde lengte van een volwassen man. Omdat de elementen zo zijn gemaakt dat ze niet weer en wind bestendig zijn zullen ze na verloop van tijd eroderen en verdwijnen. Door de invloed van de natuur (wind, zon, regen en temperatuur) eroderen de pillars. De vormen veranderen in kleine ruïnes, keren terug tot de elementen waaruit ze zijn samengesteld. Het is een metafoor voor ons eigen leven.
Bullders
Kunstenaar David Kochavi
Het project bestaat uit drie 'Bullders'. Ieder element is samengesteld uit palen en twee zwerfkeien die met de palenstructuur worden verbonden. De ene kei verwijst naar het lichaam , de kleinere kei verwijst naar het hoofd. Ik werd tot dit beeld geïnspireerd door de verhalen over de mensen die duizenden jaren leefden in Drenthe. Zij waren de eersten die stevige houten bouwsels benutten voor hun boerderijen. Daarnaast waren ze ook in staat en gemotiveerd om de enorm zware stenen op te tillen om zo de grote stenen graven te bouwen. Mijn inspiratie komt voort uit de grote rol die de zwerfkeien en stenen speelden in alle aspecten van het leven: van dagelijks gereedschap tot geweldige rituele bouwsels.
Het project bestaat uit drie 'Bullders'. Ieder element is samengesteld uit palen en twee zwerfkeien die met de palenstructuur worden verbonden. De ene kei verwijst naar het lichaam , de kleinere kei verwijst naar het hoofd. Ik werd tot dit beeld geïnspireerd door de verhalen over de mensen die duizenden jaren leefden in Drenthe. Zij waren de eersten die stevige houten bouwsels benutten voor hun boerderijen. Daarnaast waren ze ook in staat en gemotiveerd om de enorm zware stenen op te tillen om zo de grote stenen graven te bouwen. Mijn inspiratie komt voort uit de grote rol die de zwerfkeien en stenen speelden in alle aspecten van het leven: van dagelijks gereedschap tot geweldige rituele bouwsels.
Bullders
Kunstenaar David Kochavi
Het project bestaat uit drie 'Bullders'. Ieder element is samengesteld uit palen en twee zwerfkeien die met de palenstructuur worden verbonden. De ene kei verwijst naar het lichaam , de kleinere kei verwijst naar het hoofd. Ik werd tot dit beeld geïnspireerd door de verhalen over de mensen die duizenden jaren leefden in Drenthe. Zij waren de eersten die stevige houten bouwsels benutten voor hun boerderijen. Daarnaast waren ze ook in staat en gemotiveerd om de enorm zware stenen op te tillen om zo de grote stenen graven te bouwen. Mijn inspiratie komt voort uit de grote rol die de zwerfkeien en stenen speelden in alle aspecten van het leven: van dagelijks gereedschap tot geweldige rituele bouwsels.
Het project bestaat uit drie 'Bullders'. Ieder element is samengesteld uit palen en twee zwerfkeien die met de palenstructuur worden verbonden. De ene kei verwijst naar het lichaam , de kleinere kei verwijst naar het hoofd. Ik werd tot dit beeld geïnspireerd door de verhalen over de mensen die duizenden jaren leefden in Drenthe. Zij waren de eersten die stevige houten bouwsels benutten voor hun boerderijen. Daarnaast waren ze ook in staat en gemotiveerd om de enorm zware stenen op te tillen om zo de grote stenen graven te bouwen. Mijn inspiratie komt voort uit de grote rol die de zwerfkeien en stenen speelden in alle aspecten van het leven: van dagelijks gereedschap tot geweldige rituele bouwsels.
Bullders
Kunstenaar David Kochavi
Het project bestaat uit drie 'Bullders'. Ieder element is samengesteld uit palen en twee zwerfkeien die met de palenstructuur worden verbonden. De ene kei verwijst naar het lichaam , de kleinere kei verwijst naar het hoofd. Ik werd tot dit beeld geïnspireerd door de verhalen over de mensen die duizenden jaren leefden in Drenthe. Zij waren de eersten die stevige houten bouwsels benutten voor hun boerderijen. Daarnaast waren ze ook in staat en gemotiveerd om de enorm zware stenen op te tillen om zo de grote stenen graven te bouwen. Mijn inspiratie komt voort uit de grote rol die de zwerfkeien en stenen speelden in alle aspecten van het leven: van dagelijks gereedschap tot geweldige rituele bouwsels.
Het project bestaat uit drie 'Bullders'. Ieder element is samengesteld uit palen en twee zwerfkeien die met de palenstructuur worden verbonden. De ene kei verwijst naar het lichaam , de kleinere kei verwijst naar het hoofd. Ik werd tot dit beeld geïnspireerd door de verhalen over de mensen die duizenden jaren leefden in Drenthe. Zij waren de eersten die stevige houten bouwsels benutten voor hun boerderijen. Daarnaast waren ze ook in staat en gemotiveerd om de enorm zware stenen op te tillen om zo de grote stenen graven te bouwen. Mijn inspiratie komt voort uit de grote rol die de zwerfkeien en stenen speelden in alle aspecten van het leven: van dagelijks gereedschap tot geweldige rituele bouwsels.
Long house
Kunstenaar Herb Parker
Ik ben geïnteresseerd in de historische structuren zoals die werden geschapen door inheemse volken. In Drenthe heb ik een vorm gebouwd, gebaseerd op de Klokbeker cultuur. Het is een spiraal structuur die de bezoeker meevoert door de architecturale vorm naar een binnenruimte. Een bouwwerk van palen, takken, keien, aarde en andere materialen uit de directe omgeving.
Ik ben geïnteresseerd in de historische structuren zoals die werden geschapen door inheemse volken. In Drenthe heb ik een vorm gebouwd, gebaseerd op de Klokbeker cultuur. Het is een spiraal structuur die de bezoeker meevoert door de architecturale vorm naar een binnenruimte. Een bouwwerk van palen, takken, keien, aarde en andere materialen uit de directe omgeving.
Long house
Kunstenaar Herb Parker
Ik ben geïnteresseerd in de historische structuren zoals die werden geschapen door inheemse volken. In Drenthe heb ik een vorm gebouwd, gebaseerd op de Klokbeker cultuur. Het is een spiraal structuur die de bezoeker meevoert door de architecturale vorm naar een binnenruimte. Een bouwwerk van palen, takken, keien, aarde en andere materialen uit de directe omgeving.
Ik ben geïnteresseerd in de historische structuren zoals die werden geschapen door inheemse volken. In Drenthe heb ik een vorm gebouwd, gebaseerd op de Klokbeker cultuur. Het is een spiraal structuur die de bezoeker meevoert door de architecturale vorm naar een binnenruimte. Een bouwwerk van palen, takken, keien, aarde en andere materialen uit de directe omgeving.
Long house
Kunstenaar Herb Parker
Ik ben geïnteresseerd in de historische structuren zoals die werden geschapen door inheemse volken. In Drenthe heb ik een vorm gebouwd, gebaseerd op de Klokbeker cultuur. Het is een spiraal structuur die de bezoeker meevoert door de architecturale vorm naar een binnenruimte. Een bouwwerk van palen, takken, keien, aarde en andere materialen uit de directe omgeving.
Ik ben geïnteresseerd in de historische structuren zoals die werden geschapen door inheemse volken. In Drenthe heb ik een vorm gebouwd, gebaseerd op de Klokbeker cultuur. Het is een spiraal structuur die de bezoeker meevoert door de architecturale vorm naar een binnenruimte. Een bouwwerk van palen, takken, keien, aarde en andere materialen uit de directe omgeving.
De jacht
Kunstenaar Susanne Ruoff
Het werk 'De jacht' gaat ver terug naar de prehistorisch tijden en herinner daarmee aan de vroege bewoners van Drenthe: de jagers. De witte pijlen die tussen de donkere bomen vliegen zijn symbolen voor dat wat de hoofdbezigheid toen was: de jacht. De beweging van het wapen kan gevolgd worden vanaf de plaats waar het werd gelanceerd, tot aan de plaats waar het zijn doel kan raken. Het is zoiets als een in de tijd bevroren beweging. Er is geen jager, er is geen slachtoffer, alleen maar de lijn die door de pijlen wordt gevormd.
Het werk 'De jacht' gaat ver terug naar de prehistorisch tijden en herinner daarmee aan de vroege bewoners van Drenthe: de jagers. De witte pijlen die tussen de donkere bomen vliegen zijn symbolen voor dat wat de hoofdbezigheid toen was: de jacht. De beweging van het wapen kan gevolgd worden vanaf de plaats waar het werd gelanceerd, tot aan de plaats waar het zijn doel kan raken. Het is zoiets als een in de tijd bevroren beweging. Er is geen jager, er is geen slachtoffer, alleen maar de lijn die door de pijlen wordt gevormd.
De jacht
Kunstenaar Susanne Ruoff
Het werk 'De jacht' gaat ver terug naar de prehistorisch tijden en herinner daarmee aan de vroege bewoners van Drenthe: de jagers. De witte pijlen die tussen de donkere bomen vliegen zijn symbolen voor dat wat de hoofdbezigheid toen was: de jacht. De beweging van het wapen kan gevolgd worden vanaf de plaats waar het werd gelanceerd, tot aan de plaats waar het zijn doel kan raken. Het is zoiets als een in de tijd bevroren beweging. Er is geen jager, er is geen slachtoffer, alleen maar de lijn die door de pijlen wordt gevormd.
Het werk 'De jacht' gaat ver terug naar de prehistorisch tijden en herinner daarmee aan de vroege bewoners van Drenthe: de jagers. De witte pijlen die tussen de donkere bomen vliegen zijn symbolen voor dat wat de hoofdbezigheid toen was: de jacht. De beweging van het wapen kan gevolgd worden vanaf de plaats waar het werd gelanceerd, tot aan de plaats waar het zijn doel kan raken. Het is zoiets als een in de tijd bevroren beweging. Er is geen jager, er is geen slachtoffer, alleen maar de lijn die door de pijlen wordt gevormd.
De jacht
Kunstenaar Susanne Ruoff
Het werk 'De jacht' gaat ver terug naar de prehistorisch tijden en herinner daarmee aan de vroege bewoners van Drenthe: de jagers. De witte pijlen die tussen de donkere bomen vliegen zijn symbolen voor dat wat de hoofdbezigheid toen was: de jacht. De beweging van het wapen kan gevolgd worden vanaf de plaats waar het werd gelanceerd, tot aan de plaats waar het zijn doel kan raken. Het is zoiets als een in de tijd bevroren beweging. Er is geen jager, er is geen slachtoffer, alleen maar de lijn die door de pijlen wordt gevormd.
Het werk 'De jacht' gaat ver terug naar de prehistorisch tijden en herinner daarmee aan de vroege bewoners van Drenthe: de jagers. De witte pijlen die tussen de donkere bomen vliegen zijn symbolen voor dat wat de hoofdbezigheid toen was: de jacht. De beweging van het wapen kan gevolgd worden vanaf de plaats waar het werd gelanceerd, tot aan de plaats waar het zijn doel kan raken. Het is zoiets als een in de tijd bevroren beweging. Er is geen jager, er is geen slachtoffer, alleen maar de lijn die door de pijlen wordt gevormd.
Zonder titel
Kunstenaar Mieke van der Hoeven
In de aarde zijn een aantal trechtervormige gaten gemaakt, waarin als een soort grondboren verticale assen met fotofragmenten zijn geplaatst, die beelden uit het verleden naar boven halen. Door open transparante cilinders worden deze fragmenten geïsoleerd van de huidige omgeving. De assen met de cilinders kunnen draaien door de wind en brengen het verleden in beweging. De draaiende fotofragmenten in de verschillende gaten corresponderen met elkaar. Samen brengen zij een doorlopend en steeds wisselend beeld van een onderliggend landschap omhoog.
In de aarde zijn een aantal trechtervormige gaten gemaakt, waarin als een soort grondboren verticale assen met fotofragmenten zijn geplaatst, die beelden uit het verleden naar boven halen. Door open transparante cilinders worden deze fragmenten geïsoleerd van de huidige omgeving. De assen met de cilinders kunnen draaien door de wind en brengen het verleden in beweging. De draaiende fotofragmenten in de verschillende gaten corresponderen met elkaar. Samen brengen zij een doorlopend en steeds wisselend beeld van een onderliggend landschap omhoog.
Aurum@domus
Kunstenaar Stefan Nenov
Als de 20e eeuw werd gezien als een eeuw van grote stappen voor de mensheid en technologische vernieuwing, dan zal de 21e eeuw, geladen door energie, nog groter en heftiger willen zijn. De computer is overal. Het lijkt er op dat er niets meer kan bestaan zonder dit apparaat. Mijn werk Aurum@Domus probeert de worsteling zichtbaar te maken waar de menselijke geest strijdt met de ongrijpbare nieuwe technologie.
Als de 20e eeuw werd gezien als een eeuw van grote stappen voor de mensheid en technologische vernieuwing, dan zal de 21e eeuw, geladen door energie, nog groter en heftiger willen zijn. De computer is overal. Het lijkt er op dat er niets meer kan bestaan zonder dit apparaat. Mijn werk Aurum@Domus probeert de worsteling zichtbaar te maken waar de menselijke geest strijdt met de ongrijpbare nieuwe technologie.
Aurum@domus
Als de 20e eeuw werd gezien als een eeuw van grote stappen voor de mensheid en technologische vernieuwing, dan zal de 21e eeuw, geladen door energie, nog groter en heftiger willen zijn. De computer is overal. Het lijkt er op dat er niets meer kan bestaan zonder dit apparaat. Mijn werk Aurum@Domus probeert de worsteling zichtbaar te maken waar de menselijke geest strijdt met de ongrijpbare nieuwe technologie.
Underground
Kunstenaar TAV Group
De schat bestaat al. Het heeft geen zin er zelf een uit te vinden. De schat is hier pal onder onze voeten. Werkwijze: een ontgraving wordt uitgevoerd in een uitgekozen gebied met daarin een dominerend en betekenisvol element (boomwortels, een archeologisch vondst, een steen, een rots, etc.).
De schat bestaat al. Het heeft geen zin er zelf een uit te vinden. De schat is hier pal onder onze voeten. Werkwijze: een ontgraving wordt uitgevoerd in een uitgekozen gebied met daarin een dominerend en betekenisvol element (boomwortels, een archeologisch vondst, een steen, een rots, etc.).
Underground
Kunstenaar TAV Group
De schat bestaat al. Het heeft geen zin er zelf een uit te vinden. De schat is hier pal onder onze voeten. Werkwijze: een ontgraving wordt uitgevoerd in een uitgekozen gebied met daarin een dominerend en betekenisvol element (boomwortels, een archeologisch vondst, een steen, een rots, etc.).
De schat bestaat al. Het heeft geen zin er zelf een uit te vinden. De schat is hier pal onder onze voeten. Werkwijze: een ontgraving wordt uitgevoerd in een uitgekozen gebied met daarin een dominerend en betekenisvol element (boomwortels, een archeologisch vondst, een steen, een rots, etc.).
Underground
Kunstenaar TAV Group
De schat bestaat al. Het heeft geen zin er zelf een uit te vinden. De schat is hier pal onder onze voeten. Werkwijze: een ontgraving wordt uitgevoerd in een uitgekozen gebied met daarin een dominerend en betekenisvol element (boomwortels, een archeologisch vondst, een steen, een rots, etc.).
De schat bestaat al. Het heeft geen zin er zelf een uit te vinden. De schat is hier pal onder onze voeten. Werkwijze: een ontgraving wordt uitgevoerd in een uitgekozen gebied met daarin een dominerend en betekenisvol element (boomwortels, een archeologisch vondst, een steen, een rots, etc.).
Zonder titel
Kunstenaar Jose Luis Torres
Drie zwarte vormen worden gepresenteerd in een archeologische context. Er lijkt een opgraving aan de hand van een historische betekenis. Worden de vormen klaargemaakt voor transport of worden de piramides eigenlijk net op deze plek geplaatst? Het is een experiment dat begint bij know-how en de kennis over het zijn. Het icoon van een niet afgemaakte, open en elementaire constructie heeft te maken met de manier waarop wij ons territorium afbakenen en met het vaststellen van de grenzen tussen de natuur en dat wat wij mensen bouwen. De installatie, gebouwd met de techniek gebruikt door onze voorouders, probeert op een poëtische wijze een synthese te bereiken tussen architectuur en sculptuur. Wat is tijdelijk, wat is permanent.
Drie zwarte vormen worden gepresenteerd in een archeologische context. Er lijkt een opgraving aan de hand van een historische betekenis. Worden de vormen klaargemaakt voor transport of worden de piramides eigenlijk net op deze plek geplaatst? Het is een experiment dat begint bij know-how en de kennis over het zijn. Het icoon van een niet afgemaakte, open en elementaire constructie heeft te maken met de manier waarop wij ons territorium afbakenen en met het vaststellen van de grenzen tussen de natuur en dat wat wij mensen bouwen. De installatie, gebouwd met de techniek gebruikt door onze voorouders, probeert op een poëtische wijze een synthese te bereiken tussen architectuur en sculptuur. Wat is tijdelijk, wat is permanent.
Zonder titel
Kunstenaar Jose Luis Torres
Drie zwarte vormen worden gepresenteerd in een archeologische context. Er lijkt een opgraving aan de hand van een historische betekenis. Worden de vormen klaargemaakt voor transport of worden de piramides eigenlijk net op deze plek geplaatst? Het is een experiment dat begint bij know-how en de kennis over het zijn. Het icoon van een niet afgemaakte, open en elementaire constructie heeft te maken met de manier waarop wij ons territorium afbakenen en met het vaststellen van de grenzen tussen de natuur en dat wat wij mensen bouwen. De installatie, gebouwd met de techniek gebruikt door onze voorouders, probeert op een poëtische wijze een synthese te bereiken tussen architectuur en sculptuur. Wat is tijdelijk, wat is permanent.
Drie zwarte vormen worden gepresenteerd in een archeologische context. Er lijkt een opgraving aan de hand van een historische betekenis. Worden de vormen klaargemaakt voor transport of worden de piramides eigenlijk net op deze plek geplaatst? Het is een experiment dat begint bij know-how en de kennis over het zijn. Het icoon van een niet afgemaakte, open en elementaire constructie heeft te maken met de manier waarop wij ons territorium afbakenen en met het vaststellen van de grenzen tussen de natuur en dat wat wij mensen bouwen. De installatie, gebouwd met de techniek gebruikt door onze voorouders, probeert op een poëtische wijze een synthese te bereiken tussen architectuur en sculptuur. Wat is tijdelijk, wat is permanent.
Zonder titel
Kunstenaar Jose Luis Torres
Drie zwarte vormen worden gepresenteerd in een archeologische context. Er lijkt een opgraving aan de hand van een historische betekenis. Worden de vormen klaargemaakt voor transport of worden de piramides eigenlijk net op deze plek geplaatst? Het is een experiment dat begint bij know-how en de kennis over het zijn. Het icoon van een niet afgemaakte, open en elementaire constructie heeft te maken met de manier waarop wij ons territorium afbakenen en met het vaststellen van de grenzen tussen de natuur en dat wat wij mensen bouwen. De installatie, gebouwd met de techniek gebruikt door onze voorouders, probeert op een poëtische wijze een synthese te bereiken tussen architectuur en sculptuur. Wat is tijdelijk, wat is permanent.
Drie zwarte vormen worden gepresenteerd in een archeologische context. Er lijkt een opgraving aan de hand van een historische betekenis. Worden de vormen klaargemaakt voor transport of worden de piramides eigenlijk net op deze plek geplaatst? Het is een experiment dat begint bij know-how en de kennis over het zijn. Het icoon van een niet afgemaakte, open en elementaire constructie heeft te maken met de manier waarop wij ons territorium afbakenen en met het vaststellen van de grenzen tussen de natuur en dat wat wij mensen bouwen. De installatie, gebouwd met de techniek gebruikt door onze voorouders, probeert op een poëtische wijze een synthese te bereiken tussen architectuur en sculptuur. Wat is tijdelijk, wat is permanent.
Celtic Pattern
Kunstenaar Hannah Streefkerk
Probeer je het volgende eens voor te stellen: in de periode 1100 voor Christus tot 200 na Christus had je de beschikking over een vliegtuigje en je besloot eens een rondje te gaan vliegen over de zandgronden van Drenthe. Wie weet zag je vanuit de lucht een kleurig patroon liggen van vierkante akkertjes, de Celtic Fields. Sommige gewassen waren net aan het opkomen en andere konden al worden geoogst. Vanuit de lucht zou het er prachtig hebben uitgezien, een patroon van verschillende kleuren en structuren.
Probeer je het volgende eens voor te stellen: in de periode 1100 voor Christus tot 200 na Christus had je de beschikking over een vliegtuigje en je besloot eens een rondje te gaan vliegen over de zandgronden van Drenthe. Wie weet zag je vanuit de lucht een kleurig patroon liggen van vierkante akkertjes, de Celtic Fields. Sommige gewassen waren net aan het opkomen en andere konden al worden geoogst. Vanuit de lucht zou het er prachtig hebben uitgezien, een patroon van verschillende kleuren en structuren.
Celtic Pattern
Kunstenaar Hannah Streefkerk
Probeer je het volgende eens voor te stellen: in de periode 1100 voor Christus tot 200 na Christus had je de beschikking over een vliegtuigje en je besloot eens een rondje te gaan vliegen over de zandgronden van Drenthe. Wie weet zag je vanuit de lucht een kleurig patroon liggen van vierkante akkertjes, de Celtic Fields. Sommige gewassen waren net aan het opkomen en andere konden al worden geoogst. Vanuit de lucht zou het er prachtig hebben uitgezien, een patroon van verschillende kleuren en structuren.
Probeer je het volgende eens voor te stellen: in de periode 1100 voor Christus tot 200 na Christus had je de beschikking over een vliegtuigje en je besloot eens een rondje te gaan vliegen over de zandgronden van Drenthe. Wie weet zag je vanuit de lucht een kleurig patroon liggen van vierkante akkertjes, de Celtic Fields. Sommige gewassen waren net aan het opkomen en andere konden al worden geoogst. Vanuit de lucht zou het er prachtig hebben uitgezien, een patroon van verschillende kleuren en structuren.
Celtic Pattern
Kunstenaar Hannah Streefkerk
Probeer je het volgende eens voor te stellen: in de periode 1100 voor Christus tot 200 na Christus had je de beschikking over een vliegtuigje en je besloot eens een rondje te gaan vliegen over de zandgronden van Drenthe. Wie weet zag je vanuit de lucht een kleurig patroon liggen van vierkante akkertjes, de Celtic Fields. Sommige gewassen waren net aan het opkomen en andere konden al worden geoogst. Vanuit de lucht zou het er prachtig hebben uitgezien, een patroon van verschillende kleuren en structuren.
Probeer je het volgende eens voor te stellen: in de periode 1100 voor Christus tot 200 na Christus had je de beschikking over een vliegtuigje en je besloot eens een rondje te gaan vliegen over de zandgronden van Drenthe. Wie weet zag je vanuit de lucht een kleurig patroon liggen van vierkante akkertjes, de Celtic Fields. Sommige gewassen waren net aan het opkomen en andere konden al worden geoogst. Vanuit de lucht zou het er prachtig hebben uitgezien, een patroon van verschillende kleuren en structuren.