Sterren
Locatie Bretagne – Frankrijk
Materiaal Bloemen en boomstam
In stervorm afgeknipte bloemen, als sterren aan de hemel, geplaatst op oude vervallen boomstam.
Materiaal Bloemen en boomstam
In stervorm afgeknipte bloemen, als sterren aan de hemel, geplaatst op oude vervallen boomstam.
Sterren
Locatie Bretagne – Frankrijk
Materiaal Bloemen en boomstam
In stervorm afgeknipte bloemen, als sterren aan de hemel, geplaatst op oude vervallen boomstam.
Materiaal Bloemen en boomstam
In stervorm afgeknipte bloemen, als sterren aan de hemel, geplaatst op oude vervallen boomstam.
Sterren
Locatie Bretagne – Frankrijk
Materiaal Bloemen en boomstam
In stervorm afgeknipte bloemen, als sterren aan de hemel, geplaatst op oude vervallen boomstam.
Materiaal Bloemen en boomstam
In stervorm afgeknipte bloemen, als sterren aan de hemel, geplaatst op oude vervallen boomstam.
Nest
Locatie Rietplassen, Emmen
Materiaal Riet en bloemen van boerenwormkruid
Drijvend in het water. Een nest opgebouwd uit fijn riet en gele bloemetjes van boerenwormkruid. De gele 'dots' liggen in het nest en kruipen langzaam ook uit het nest.
Materiaal Riet en bloemen van boerenwormkruid
Drijvend in het water. Een nest opgebouwd uit fijn riet en gele bloemetjes van boerenwormkruid. De gele 'dots' liggen in het nest en kruipen langzaam ook uit het nest.
Nest
Locatie Rietplassen, Emmen
Materiaal Riet en bloemen van boerenwormkruid
Drijvend in het water. Een nest opgebouwd uit fijn riet en gele bloemetjes van boerenwormkruid. De gele 'dots' liggen in het nest en kruipen langzaam ook uit het nest.
Materiaal Riet en bloemen van boerenwormkruid
Drijvend in het water. Een nest opgebouwd uit fijn riet en gele bloemetjes van boerenwormkruid. De gele 'dots' liggen in het nest en kruipen langzaam ook uit het nest.
Nest
Locatie Rietplassen, Emmen
Materiaal Riet en bloemen van boerenwormkruid
Drijvend in het water. Een nest opgebouwd uit fijn riet en gele bloemetjes van boerenwormkruid. De gele 'dots' liggen in het nest en kruipen langzaam ook uit het nest.
Materiaal Riet en bloemen van boerenwormkruid
Drijvend in het water. Een nest opgebouwd uit fijn riet en gele bloemetjes van boerenwormkruid. De gele 'dots' liggen in het nest en kruipen langzaam ook uit het nest.
Frozen
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode sierappeltjes en ijs
Rode sierappeltjes ingevroren in ronde schijven ijs. Vervolgens staand en naast elkaar geplaatst.
Materiaal Rode sierappeltjes en ijs
Rode sierappeltjes ingevroren in ronde schijven ijs. Vervolgens staand en naast elkaar geplaatst.
Frozen
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode sierappeltjes en ijs
Rode sierappeltjes ingevroren in ronde schijven ijs. Vervolgens staand en naast elkaar geplaatst.
Materiaal Rode sierappeltjes en ijs
Rode sierappeltjes ingevroren in ronde schijven ijs. Vervolgens staand en naast elkaar geplaatst.
Frozen
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode sierappeltjes en ijs
Rode sierappeltjes ingevroren in ronde schijven ijs. Vervolgens staand en naast elkaar geplaatst.
Materiaal Rode sierappeltjes en ijs
Rode sierappeltjes ingevroren in ronde schijven ijs. Vervolgens staand en naast elkaar geplaatst.
Fifty Fifty
Locatie Bretagne – Frankrijk
Materiaal Bloemetjes nog niet in bloei (groen) en in bloei (wit) en een houten stokje
Fifty fifty. Samen zullen we alles eerlijk delen. Veel gehoorde uitspraak in de kinderjaren. Maar ook van toepassing op onze huidige maatschappij, waar eerlijk delen nogal moeilijk blijkt.
Materiaal Bloemetjes nog niet in bloei (groen) en in bloei (wit) en een houten stokje
Fifty fifty. Samen zullen we alles eerlijk delen. Veel gehoorde uitspraak in de kinderjaren. Maar ook van toepassing op onze huidige maatschappij, waar eerlijk delen nogal moeilijk blijkt.
Fifty Fifty
Locatie Bretagne – Frankrijk
Materiaal Bloemetjes nog niet in bloei (groen) en in bloei (wit) en een houten stokje
Fifty fifty. Samen zullen we alles eerlijk delen. Veel gehoorde uitspraak in de kinderjaren. Maar ook van toepassing op onze huidige maatschappij, waar eerlijk delen nogal moeilijk blijkt.
Materiaal Bloemetjes nog niet in bloei (groen) en in bloei (wit) en een houten stokje
Fifty fifty. Samen zullen we alles eerlijk delen. Veel gehoorde uitspraak in de kinderjaren. Maar ook van toepassing op onze huidige maatschappij, waar eerlijk delen nogal moeilijk blijkt.
Fifty Fifty
Locatie Bretagne – Frankrijk
Materiaal Bloemetjes nog niet in bloei (groen) en in bloei (wit) en een houten stokje
Fifty fifty. Samen zullen we alles eerlijk delen. Veel gehoorde uitspraak in de kinderjaren. Maar ook van toepassing op onze huidige maatschappij, waar eerlijk delen nogal moeilijk blijkt.
Materiaal Bloemetjes nog niet in bloei (groen) en in bloei (wit) en een houten stokje
Fifty fifty. Samen zullen we alles eerlijk delen. Veel gehoorde uitspraak in de kinderjaren. Maar ook van toepassing op onze huidige maatschappij, waar eerlijk delen nogal moeilijk blijkt.
Geen toegang in hout
Locatie Auverne
Materiaal Twee bomen met stokken
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Materiaal Twee bomen met stokken
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Geen toegang in hout
Locatie Auverne
Materiaal Twee bomen met stokken
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Materiaal Twee bomen met stokken
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Geen toegang in hout
Locatie Auverne
Materiaal Twee bomen met stokken
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Materiaal Twee bomen met stokken
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Yellow Oak
Locatie Waanderveld, Emmen
Materiaal Eik en paardenbloem bloemen
De in veelvoud bloeiende paardenbloemen hebben in dit geval een nieuwe functie gekregen: de wortels met gele onmisbare voedingsstromen van een grote oude eik. Het contrast tussen het groen en het frisse geel geeft een mooi effect.
Materiaal Eik en paardenbloem bloemen
De in veelvoud bloeiende paardenbloemen hebben in dit geval een nieuwe functie gekregen: de wortels met gele onmisbare voedingsstromen van een grote oude eik. Het contrast tussen het groen en het frisse geel geeft een mooi effect.
Yellow Oak
Locatie Waanderveld, Emmen
Materiaal Eik en paardenbloem bloemen
De in veelvoud bloeiende paardenbloemen hebben in dit geval een nieuwe functie gekregen: de wortels met gele onmisbare voedingsstromen van een grote oude eik. Het contrast tussen het groen en het frisse geel geeft een mooi effect.
Materiaal Eik en paardenbloem bloemen
De in veelvoud bloeiende paardenbloemen hebben in dit geval een nieuwe functie gekregen: de wortels met gele onmisbare voedingsstromen van een grote oude eik. Het contrast tussen het groen en het frisse geel geeft een mooi effect.
Yellow Oak
Locatie Waanderveld, Emmen
Materiaal Eik en paardenbloem bloemen
De in veelvoud bloeiende paardenbloemen hebben in dit geval een nieuwe functie gekregen: de wortels met gele onmisbare voedingsstromen van een grote oude eik. Het contrast tussen het groen en het frisse geel geeft een mooi effect.
Materiaal Eik en paardenbloem bloemen
De in veelvoud bloeiende paardenbloemen hebben in dit geval een nieuwe functie gekregen: de wortels met gele onmisbare voedingsstromen van een grote oude eik. Het contrast tussen het groen en het frisse geel geeft een mooi effect.
Soms vierkant
Locatie Valthermond
Materiaal Kubussen uit een boomstam gezaagd
Daar liggen ze dan, de vele vierkante kubussen, gezaagd uit ronde, rechte en kromme bomen. Geometrische, strakke, 'kille', gecultiveerde vormen, bijna tegennatuurlijk. En toch ervaren we ze als natuurproducten, warm, levend en zeker niet kil. De reclameslogan van een merk jonge jenever gaf het al aan: 'Vaak is rond beter, soms vierkant'.
Materiaal Kubussen uit een boomstam gezaagd
Daar liggen ze dan, de vele vierkante kubussen, gezaagd uit ronde, rechte en kromme bomen. Geometrische, strakke, 'kille', gecultiveerde vormen, bijna tegennatuurlijk. En toch ervaren we ze als natuurproducten, warm, levend en zeker niet kil. De reclameslogan van een merk jonge jenever gaf het al aan: 'Vaak is rond beter, soms vierkant'.
Soms vierkant
Locatie Valthermond
Materiaal Kubussen uit een boomstam gezaagd
Daar liggen ze dan, de vele vierkante kubussen, gezaagd uit ronde, rechte en kromme bomen. Geometrische, strakke, 'kille', gecultiveerde vormen, bijna tegennatuurlijk. En toch ervaren we ze als natuurproducten, warm, levend en zeker niet kil. De reclameslogan van een merk jonge jenever gaf het al aan: 'Vaak is rond beter, soms vierkant'.
Materiaal Kubussen uit een boomstam gezaagd
Daar liggen ze dan, de vele vierkante kubussen, gezaagd uit ronde, rechte en kromme bomen. Geometrische, strakke, 'kille', gecultiveerde vormen, bijna tegennatuurlijk. En toch ervaren we ze als natuurproducten, warm, levend en zeker niet kil. De reclameslogan van een merk jonge jenever gaf het al aan: 'Vaak is rond beter, soms vierkant'.
Soms vierkant
Locatie Valthermond
Materiaal Kubussen uit een boomstam gezaagd
Daar liggen ze dan, de vele vierkante kubussen, gezaagd uit ronde, rechte en kromme bomen. Geometrische, strakke, 'kille', gecultiveerde vormen, bijna tegennatuurlijk. En toch ervaren we ze als natuurproducten, warm, levend en zeker niet kil. De reclameslogan van een merk jonge jenever gaf het al aan: 'Vaak is rond beter, soms vierkant'.
Materiaal Kubussen uit een boomstam gezaagd
Daar liggen ze dan, de vele vierkante kubussen, gezaagd uit ronde, rechte en kromme bomen. Geometrische, strakke, 'kille', gecultiveerde vormen, bijna tegennatuurlijk. En toch ervaren we ze als natuurproducten, warm, levend en zeker niet kil. De reclameslogan van een merk jonge jenever gaf het al aan: 'Vaak is rond beter, soms vierkant'.
Rots in de branding
Locatie Auverne, Frankrijk
Materiaal Bessen van de lijsterbes
Prachtige bemoste zwerfkei in het Franse Auvergne is overgoten met geplukte lijsterbes bessen. Het sterke contrast tussen het zilver- en donkergrijze van de steen met mos en het heldere oranjerode van de bessen is bijna onnatuurlijk. Het verplaatsen van dergelijke grote stenen is zonder hulpmiddelen onmogelijk. Ze liggen er al eeuwen en zijn geplaatst door de Romeinen voor hun wegen in het bergland. Met recht een rots in de branding. Omringd door het vurige rood van de lijsterbes bessen.
Materiaal Bessen van de lijsterbes
Prachtige bemoste zwerfkei in het Franse Auvergne is overgoten met geplukte lijsterbes bessen. Het sterke contrast tussen het zilver- en donkergrijze van de steen met mos en het heldere oranjerode van de bessen is bijna onnatuurlijk. Het verplaatsen van dergelijke grote stenen is zonder hulpmiddelen onmogelijk. Ze liggen er al eeuwen en zijn geplaatst door de Romeinen voor hun wegen in het bergland. Met recht een rots in de branding. Omringd door het vurige rood van de lijsterbes bessen.
Rots in de branding
Locatie Auverne, Frankrijk
Materiaal Bessen van de lijsterbes
Prachtige bemoste zwerfkei in het Franse Auvergne is overgoten met geplukte lijsterbes bessen. Het sterke contrast tussen het zilver- en donkergrijze van de steen met mos en het heldere oranjerode van de bessen is bijna onnatuurlijk. Het verplaatsen van dergelijke grote stenen is zonder hulpmiddelen onmogelijk. Ze liggen er al eeuwen en zijn geplaatst door de Romeinen voor hun wegen in het bergland. Met recht een rots in de branding. Omringd door het vurige rood van de lijsterbes bessen.
Materiaal Bessen van de lijsterbes
Prachtige bemoste zwerfkei in het Franse Auvergne is overgoten met geplukte lijsterbes bessen. Het sterke contrast tussen het zilver- en donkergrijze van de steen met mos en het heldere oranjerode van de bessen is bijna onnatuurlijk. Het verplaatsen van dergelijke grote stenen is zonder hulpmiddelen onmogelijk. Ze liggen er al eeuwen en zijn geplaatst door de Romeinen voor hun wegen in het bergland. Met recht een rots in de branding. Omringd door het vurige rood van de lijsterbes bessen.
Rots in de branding
Locatie Auverne, Frankrijk
Materiaal Bessen van de lijsterbes
Prachtige bemoste zwerfkei in het Franse Auvergne is overgoten met geplukte lijsterbes bessen. Het sterke contrast tussen het zilver- en donkergrijze van de steen met mos en het heldere oranjerode van de bessen is bijna onnatuurlijk. Het verplaatsen van dergelijke grote stenen is zonder hulpmiddelen onmogelijk. Ze liggen er al eeuwen en zijn geplaatst door de Romeinen voor hun wegen in het bergland. Met recht een rots in de branding. Omringd door het vurige rood van de lijsterbes bessen.
Materiaal Bessen van de lijsterbes
Prachtige bemoste zwerfkei in het Franse Auvergne is overgoten met geplukte lijsterbes bessen. Het sterke contrast tussen het zilver- en donkergrijze van de steen met mos en het heldere oranjerode van de bessen is bijna onnatuurlijk. Het verplaatsen van dergelijke grote stenen is zonder hulpmiddelen onmogelijk. Ze liggen er al eeuwen en zijn geplaatst door de Romeinen voor hun wegen in het bergland. Met recht een rots in de branding. Omringd door het vurige rood van de lijsterbes bessen.
Open stenen cirkel
Locatie Bretagne
Materiaal Keien van het strand
De cirkel als symbool voor het leven, de open cirkel als symbool voor het leven met de vele mogelijkheden, als je ze maar ziet in alle openheid. Stevige stenen in deze cirkel, maar wel onderhevig aan de krachten van eb en vloed op het strand van Bretagne. Het leven heeft veel te verduren, net als de stenen tijdens het getij, dat geen dag hetzelfde is.
Materiaal Keien van het strand
De cirkel als symbool voor het leven, de open cirkel als symbool voor het leven met de vele mogelijkheden, als je ze maar ziet in alle openheid. Stevige stenen in deze cirkel, maar wel onderhevig aan de krachten van eb en vloed op het strand van Bretagne. Het leven heeft veel te verduren, net als de stenen tijdens het getij, dat geen dag hetzelfde is.
Open stenen cirkel
Locatie Bretagne
Materiaal Keien van het strand
De cirkel als symbool voor het leven, de open cirkel als symbool voor het leven met de vele mogelijkheden, als je ze maar ziet in alle openheid. Stevige stenen in deze cirkel, maar wel onderhevig aan de krachten van eb en vloed op het strand van Bretagne. Het leven heeft veel te verduren, net als de stenen tijdens het getij, dat geen dag hetzelfde is.
Materiaal Keien van het strand
De cirkel als symbool voor het leven, de open cirkel als symbool voor het leven met de vele mogelijkheden, als je ze maar ziet in alle openheid. Stevige stenen in deze cirkel, maar wel onderhevig aan de krachten van eb en vloed op het strand van Bretagne. Het leven heeft veel te verduren, net als de stenen tijdens het getij, dat geen dag hetzelfde is.
Open stenen cirkel
Locatie Bretagne
Materiaal Keien van het strand
De cirkel als symbool voor het leven, de open cirkel als symbool voor het leven met de vele mogelijkheden, als je ze maar ziet in alle openheid. Stevige stenen in deze cirkel, maar wel onderhevig aan de krachten van eb en vloed op het strand van Bretagne. Het leven heeft veel te verduren, net als de stenen tijdens het getij, dat geen dag hetzelfde is.
Materiaal Keien van het strand
De cirkel als symbool voor het leven, de open cirkel als symbool voor het leven met de vele mogelijkheden, als je ze maar ziet in alle openheid. Stevige stenen in deze cirkel, maar wel onderhevig aan de krachten van eb en vloed op het strand van Bretagne. Het leven heeft veel te verduren, net als de stenen tijdens het getij, dat geen dag hetzelfde is.
Nazomeren
Locatie Emmen, Rietplas
Materiaal plakken boomstam, rozenbottels en bloem
Je kent dat wel: genieten van die mooie dagen in september en oktober. Zonnige dagen, laagstaande zon, ochtendmist en de geur opsnuiven van het najaar. Het doet me denken aan beschuit met aardbeien met slagroom, kleine gebakjes. Maar dan in een najaarsvariant, nazomergebakjes met rozenbottels en poedersuiker …
Materiaal plakken boomstam, rozenbottels en bloem
Je kent dat wel: genieten van die mooie dagen in september en oktober. Zonnige dagen, laagstaande zon, ochtendmist en de geur opsnuiven van het najaar. Het doet me denken aan beschuit met aardbeien met slagroom, kleine gebakjes. Maar dan in een najaarsvariant, nazomergebakjes met rozenbottels en poedersuiker …
Nazomeren
Locatie Emmen, Rietplas
Materiaal plakken boomstam, rozenbottels en bloem
Je kent dat wel: genieten van die mooie dagen in september en oktober. Zonnige dagen, laagstaande zon, ochtendmist en de geur opsnuiven van het najaar. Het doet me denken aan beschuit met aardbeien met slagroom, kleine gebakjes. Maar dan in een najaarsvariant, nazomergebakjes met rozenbottels en poedersuiker …
Materiaal plakken boomstam, rozenbottels en bloem
Je kent dat wel: genieten van die mooie dagen in september en oktober. Zonnige dagen, laagstaande zon, ochtendmist en de geur opsnuiven van het najaar. Het doet me denken aan beschuit met aardbeien met slagroom, kleine gebakjes. Maar dan in een najaarsvariant, nazomergebakjes met rozenbottels en poedersuiker …
Nazomeren
Locatie Emmen, Rietplas
Materiaal plakken boomstam, rozenbottels en bloem
Je kent dat wel: genieten van die mooie dagen in september en oktober. Zonnige dagen, laagstaande zon, ochtendmist en de geur opsnuiven van het najaar. Het doet me denken aan beschuit met aardbeien met slagroom, kleine gebakjes. Maar dan in een najaarsvariant, nazomergebakjes met rozenbottels en poedersuiker …
Materiaal plakken boomstam, rozenbottels en bloem
Je kent dat wel: genieten van die mooie dagen in september en oktober. Zonnige dagen, laagstaande zon, ochtendmist en de geur opsnuiven van het najaar. Het doet me denken aan beschuit met aardbeien met slagroom, kleine gebakjes. Maar dan in een najaarsvariant, nazomergebakjes met rozenbottels en poedersuiker …
I.M.
Locatie Hoogersmilde
Materiaal Afgezaagde coniferen, verf
Aan alles komt een einde. Een vaststaand feit dat is gekoppeld aan de levenscyclus van planten, dieren en mensen: alle organismen. Daarmee zijn geboorte, groei en ontwikkeling voorloper van de vergankelijkheid en de dood. Waar we maar deels invloed op uit kunnen oefenen. We proberen het leven soms te verlengen of zelfs in enkele gevallen vroegtijdig te verkorten. De eindigheid als markering. Een markering die nog even voortleeft in herinnering, maar ook die is eindig.
Materiaal Afgezaagde coniferen, verf
Aan alles komt een einde. Een vaststaand feit dat is gekoppeld aan de levenscyclus van planten, dieren en mensen: alle organismen. Daarmee zijn geboorte, groei en ontwikkeling voorloper van de vergankelijkheid en de dood. Waar we maar deels invloed op uit kunnen oefenen. We proberen het leven soms te verlengen of zelfs in enkele gevallen vroegtijdig te verkorten. De eindigheid als markering. Een markering die nog even voortleeft in herinnering, maar ook die is eindig.
I.M.
Locatie Hoogersmilde
Materiaal Afgezaagde coniferen, verf
Aan alles komt een einde. Een vaststaand feit dat is gekoppeld aan de levenscyclus van planten, dieren en mensen: alle organismen. Daarmee zijn geboorte, groei en ontwikkeling voorloper van de vergankelijkheid en de dood. Waar we maar deels invloed op uit kunnen oefenen. We proberen het leven soms te verlengen of zelfs in enkele gevallen vroegtijdig te verkorten. De eindigheid als markering. Een markering die nog even voortleeft in herinnering, maar ook die is eindig.
Materiaal Afgezaagde coniferen, verf
Aan alles komt een einde. Een vaststaand feit dat is gekoppeld aan de levenscyclus van planten, dieren en mensen: alle organismen. Daarmee zijn geboorte, groei en ontwikkeling voorloper van de vergankelijkheid en de dood. Waar we maar deels invloed op uit kunnen oefenen. We proberen het leven soms te verlengen of zelfs in enkele gevallen vroegtijdig te verkorten. De eindigheid als markering. Een markering die nog even voortleeft in herinnering, maar ook die is eindig.
I.M.
Locatie Hoogersmilde
Materiaal Afgezaagde coniferen, verf
Aan alles komt een einde. Een vaststaand feit dat is gekoppeld aan de levenscyclus van planten, dieren en mensen: alle organismen. Daarmee zijn geboorte, groei en ontwikkeling voorloper van de vergankelijkheid en de dood. Waar we maar deels invloed op uit kunnen oefenen. We proberen het leven soms te verlengen of zelfs in enkele gevallen vroegtijdig te verkorten. De eindigheid als markering. Een markering die nog even voortleeft in herinnering, maar ook die is eindig.
Materiaal Afgezaagde coniferen, verf
Aan alles komt een einde. Een vaststaand feit dat is gekoppeld aan de levenscyclus van planten, dieren en mensen: alle organismen. Daarmee zijn geboorte, groei en ontwikkeling voorloper van de vergankelijkheid en de dood. Waar we maar deels invloed op uit kunnen oefenen. We proberen het leven soms te verlengen of zelfs in enkele gevallen vroegtijdig te verkorten. De eindigheid als markering. Een markering die nog even voortleeft in herinnering, maar ook die is eindig.
Groene visschen
Locatie Emmen, Rietplas
Materiaal Lisdodde rietbladen en groene rozenbottels
Hoe groen zijn de vissen van nu nog, hoe natuurlijk krijgen we ze op ons bord. Gekweekt of in de vrije natuur gevangen. De groene visschen gecreëerd van rozenbottels en lisdodde riet kunnen in ieder geval niet groener. Natuurlijk materiaal en geen angst voor overbevissing.
Materiaal Lisdodde rietbladen en groene rozenbottels
Hoe groen zijn de vissen van nu nog, hoe natuurlijk krijgen we ze op ons bord. Gekweekt of in de vrije natuur gevangen. De groene visschen gecreëerd van rozenbottels en lisdodde riet kunnen in ieder geval niet groener. Natuurlijk materiaal en geen angst voor overbevissing.
Groene visschen
Locatie Emmen, Rietplas
Materiaal Lisdodde rietbladen en groene rozenbottels
Hoe groen zijn de vissen van nu nog, hoe natuurlijk krijgen we ze op ons bord. Gekweekt of in de vrije natuur gevangen. De groene visschen gecreëerd van rozenbottels en lisdodde riet kunnen in ieder geval niet groener. Natuurlijk materiaal en geen angst voor overbevissing.
Materiaal Lisdodde rietbladen en groene rozenbottels
Hoe groen zijn de vissen van nu nog, hoe natuurlijk krijgen we ze op ons bord. Gekweekt of in de vrije natuur gevangen. De groene visschen gecreëerd van rozenbottels en lisdodde riet kunnen in ieder geval niet groener. Natuurlijk materiaal en geen angst voor overbevissing.
Groene visschen
Locatie Emmen, Rietplas
Materiaal Lisdodde rietbladen en groene rozenbottels
Hoe groen zijn de vissen van nu nog, hoe natuurlijk krijgen we ze op ons bord. Gekweekt of in de vrije natuur gevangen. De groene visschen gecreëerd van rozenbottels en lisdodde riet kunnen in ieder geval niet groener. Natuurlijk materiaal en geen angst voor overbevissing.
Materiaal Lisdodde rietbladen en groene rozenbottels
Hoe groen zijn de vissen van nu nog, hoe natuurlijk krijgen we ze op ons bord. Gekweekt of in de vrije natuur gevangen. De groene visschen gecreëerd van rozenbottels en lisdodde riet kunnen in ieder geval niet groener. Natuurlijk materiaal en geen angst voor overbevissing.
Gaten in het strand
Locatie Bretagne
Materiaal Zand
De inmiddels wereldberoemde land-art kunstenaar Andy Goldsworthy maakte ze als eerste, de gaten in het zand. Ik heb ze als ode aan Goldsworthy ook gemaakt in het strand van Bretagne. Hoe vervreemdend kunnen 'simpele' gaten in het zand werken …
Materiaal Zand
De inmiddels wereldberoemde land-art kunstenaar Andy Goldsworthy maakte ze als eerste, de gaten in het zand. Ik heb ze als ode aan Goldsworthy ook gemaakt in het strand van Bretagne. Hoe vervreemdend kunnen 'simpele' gaten in het zand werken …
Gaten in het strand
Locatie Bretagne
Materiaal Zand
De inmiddels wereldberoemde land-art kunstenaar Andy Goldsworthy maakte ze als eerste, de gaten in het zand. Ik heb ze als ode aan Goldsworthy ook gemaakt in het strand van Bretagne. Hoe vervreemdend kunnen 'simpele' gaten in het zand werken …
Materiaal Zand
De inmiddels wereldberoemde land-art kunstenaar Andy Goldsworthy maakte ze als eerste, de gaten in het zand. Ik heb ze als ode aan Goldsworthy ook gemaakt in het strand van Bretagne. Hoe vervreemdend kunnen 'simpele' gaten in het zand werken …
Gaten in het strand
Locatie Bretagne
Materiaal Zand
De inmiddels wereldberoemde land-art kunstenaar Andy Goldsworthy maakte ze als eerste, de gaten in het zand. Ik heb ze als ode aan Goldsworthy ook gemaakt in het strand van Bretagne. Hoe vervreemdend kunnen 'simpele' gaten in het zand werken …
Materiaal Zand
De inmiddels wereldberoemde land-art kunstenaar Andy Goldsworthy maakte ze als eerste, de gaten in het zand. Ik heb ze als ode aan Goldsworthy ook gemaakt in het strand van Bretagne. Hoe vervreemdend kunnen 'simpele' gaten in het zand werken …
Boter kaas en turf
Locatie Oosterbos Emmen
Materiaal Turf en bloem
Turf was van levensbelang voor vele arbeiders in Zuidoost Drenthe. Werken van zonsopgang tot zonsondergang voor niet al te veel geld. Dat geld moest dan ook nog besteed worden aan boter, kaas en … Gedwongen winkelnering, hard werken, wonen onder sombere omstandigheden. Het klinkt nogal dramatisch, maar het leven was niet veel meer dan boter, kaas en turf.
Materiaal Turf en bloem
Turf was van levensbelang voor vele arbeiders in Zuidoost Drenthe. Werken van zonsopgang tot zonsondergang voor niet al te veel geld. Dat geld moest dan ook nog besteed worden aan boter, kaas en … Gedwongen winkelnering, hard werken, wonen onder sombere omstandigheden. Het klinkt nogal dramatisch, maar het leven was niet veel meer dan boter, kaas en turf.
Boter kaas en turf
Locatie Oosterbos Emmen
Materiaal Turf en bloem
Turf was van levensbelang voor vele arbeiders in Zuidoost Drenthe. Werken van zonsopgang tot zonsondergang voor niet al te veel geld. Dat geld moest dan ook nog besteed worden aan boter, kaas en … Gedwongen winkelnering, hard werken, wonen onder sombere omstandigheden. Het klinkt nogal dramatisch, maar het leven was niet veel meer dan boter, kaas en turf.
Materiaal Turf en bloem
Turf was van levensbelang voor vele arbeiders in Zuidoost Drenthe. Werken van zonsopgang tot zonsondergang voor niet al te veel geld. Dat geld moest dan ook nog besteed worden aan boter, kaas en … Gedwongen winkelnering, hard werken, wonen onder sombere omstandigheden. Het klinkt nogal dramatisch, maar het leven was niet veel meer dan boter, kaas en turf.
Boter kaas en turf
Locatie Oosterbos Emmen
Materiaal Turf en bloem
Turf was van levensbelang voor vele arbeiders in Zuidoost Drenthe. Werken van zonsopgang tot zonsondergang voor niet al te veel geld. Dat geld moest dan ook nog besteed worden aan boter, kaas en … Gedwongen winkelnering, hard werken, wonen onder sombere omstandigheden. Het klinkt nogal dramatisch, maar het leven was niet veel meer dan boter, kaas en turf.
Materiaal Turf en bloem
Turf was van levensbelang voor vele arbeiders in Zuidoost Drenthe. Werken van zonsopgang tot zonsondergang voor niet al te veel geld. Dat geld moest dan ook nog besteed worden aan boter, kaas en … Gedwongen winkelnering, hard werken, wonen onder sombere omstandigheden. Het klinkt nogal dramatisch, maar het leven was niet veel meer dan boter, kaas en turf.
Cocooning
Locatie Noord Sleen
Materiaal Inpakfolie
Cocooning was eind jaren negentig een begrip. Lekker je plekje thuis hebben, gezelligheid, knusheid en bescherming. Met inpakfolie in het bos in de weer geweest, cocons in bomen en tussen bomen als een web gespannen. Cultuur en natuur gaan hier hand in hand.
Materiaal Inpakfolie
Cocooning was eind jaren negentig een begrip. Lekker je plekje thuis hebben, gezelligheid, knusheid en bescherming. Met inpakfolie in het bos in de weer geweest, cocons in bomen en tussen bomen als een web gespannen. Cultuur en natuur gaan hier hand in hand.
Cocooning
Locatie Noord Sleen
Materiaal Inpakfolie
Cocooning was eind jaren negentig een begrip. Lekker je plekje thuis hebben, gezelligheid, knusheid en bescherming. Met inpakfolie in het bos in de weer geweest, cocons in bomen en tussen bomen als een web gespannen. Cultuur en natuur gaan hier hand in hand.
Materiaal Inpakfolie
Cocooning was eind jaren negentig een begrip. Lekker je plekje thuis hebben, gezelligheid, knusheid en bescherming. Met inpakfolie in het bos in de weer geweest, cocons in bomen en tussen bomen als een web gespannen. Cultuur en natuur gaan hier hand in hand.
Cocooning
Locatie Noord Sleen
Materiaal Inpakfolie
Cocooning was eind jaren negentig een begrip. Lekker je plekje thuis hebben, gezelligheid, knusheid en bescherming. Met inpakfolie in het bos in de weer geweest, cocons in bomen en tussen bomen als een web gespannen. Cultuur en natuur gaan hier hand in hand.
Materiaal Inpakfolie
Cocooning was eind jaren negentig een begrip. Lekker je plekje thuis hebben, gezelligheid, knusheid en bescherming. Met inpakfolie in het bos in de weer geweest, cocons in bomen en tussen bomen als een web gespannen. Cultuur en natuur gaan hier hand in hand.
Geen toegang in steen
Locatie Auverne - Frankrijk
Materiaal Twee bomen en stenen
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Materiaal Twee bomen en stenen
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Geen toegang in steen
Locatie Auverne - Frankrijk
Materiaal Twee bomen en stenen
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Materiaal Twee bomen en stenen
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Geen toegang steen
Locatie Auverne - Frankrijk
Materiaal Twee bomen en stenen
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Materiaal Twee bomen en stenen
Het is in het Franse Auverne al niet anders dan in Nederland. Ons aller bezit wordt zwaar beschermd. Is het in Nederland vaak het bordje 'Verboden toegang, art.', op Franse bodem is dat 'Properite Prive' of 'Acces interdit'. Een bordje welkom of kom d'r in ben ik niet tegengekomen. Mijn en dijn is geloof ik wereldwijd!
Green dots in red
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode lijsterbes bessen in gras
Rode lijsterbes bessen in gras gelegd met verschillende formaten open cirkels.
Materiaal Rode lijsterbes bessen in gras
Rode lijsterbes bessen in gras gelegd met verschillende formaten open cirkels.
Green dots in red
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode lijsterbes bessen in gras
Rode lijsterbes bessen in gras gelegd met verschillende formaten open cirkels.
Materiaal Rode lijsterbes bessen in gras
Rode lijsterbes bessen in gras gelegd met verschillende formaten open cirkels.
Green dots in red
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode lijsterbes bessen in gras
Rode lijsterbes bessen in gras gelegd met verschillende formaten open cirkels.
Materiaal Rode lijsterbes bessen in gras
Rode lijsterbes bessen in gras gelegd met verschillende formaten open cirkels.
Inside out
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode sierappeltjes in de sneeuw
Rode sierappeltjes in positief en dia-positief gelegd in de witte sneeuw, geïnspireerd op de Broken Circle van Robert Smithson.
Materiaal Rode sierappeltjes in de sneeuw
Rode sierappeltjes in positief en dia-positief gelegd in de witte sneeuw, geïnspireerd op de Broken Circle van Robert Smithson.
Inside out
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode sierappeltjes in de sneeuw
Rode sierappeltjes in positief en dia-positief gelegd in de witte sneeuw, geïnspireerd op de Broken Circle van Robert Smithson.
Materiaal Rode sierappeltjes in de sneeuw
Rode sierappeltjes in positief en dia-positief gelegd in de witte sneeuw, geïnspireerd op de Broken Circle van Robert Smithson.
Inside out
Locatie Waanderveld Emmen
Materiaal Rode sierappeltjes in de sneeuw
Rode sierappeltjes in positief en dia-positief gelegd in de witte sneeuw, geïnspireerd op de Broken Circle van Robert Smithson.
Materiaal Rode sierappeltjes in de sneeuw
Rode sierappeltjes in positief en dia-positief gelegd in de witte sneeuw, geïnspireerd op de Broken Circle van Robert Smithson.